Bekymringsmelding: Er min samboer kriminell?

Dagbladets avsløringer av Eirik Jensens kjøp og salg av biler har satt en støkk i meg. Har jeg blitt lurt gjennom 15 år? ER min samboer korrupt?

Jeg bor sammen med en politimann. Lenge trodde jeg han var innenfor grensen av det som er normalt, men nå skjønner jeg at adferden hans burde fått alle varsellamper til å blinke. Sannsynligvis har han hatt kontakter dypt inne i kriminelle miljøer i lang tid, sikkert også før han møtte meg, uten at jeg har sett det. Takk Dagbladet!

20140404-220230.jpg
Det første sjokket var å lese lista over biler og motorsykler som Jensen har holdt seg med de siste 24 årene. Ikke bare har han hatt en nesten identisk Jeep Grand Cherokee som det vi har nå, han har i tillegg hatt eksakt samme Volvo V70 som jeg har nå for tiden. Og den er det pinadø min politisamboer som har kjøpt. Det var inntil nå helt ukjent for meg at en fjorten år gammel Volvo var å regne som symbol på kriminell adferd, men jeg ser det jo nå. Motorsyklene i gården var riktignok av japansk og tysk opprinnelse, men det spiller vel knapt noen rolle?

20140404-220703.jpg
Hadde Dagbladet laget en tidslinje som viste hvilke biler og motorsykler denne Jensen har eid så ville den vist nesten samme tidslinje som MIN politimann. Opptil en liten håndfull biler i slengen, aldri helt nye, og så blir de solgt igjen etter få år. Skremmende. Samme modus tyder vel på samme hensikt.

Vedder på at denne Jensen har hatt skumle typer på besøk, eller sneket seg ut for å snakke med sånne. Langt hår i nakken hadde de nok også, og skinnvest. VI har hatt noen sånne her i gården.
Lite ante jeg at disse skumle typene som hang under et panser sammen samboer drev med kriminell konspiratorisk virksomhet. Alle disse metalldelene som de drev og byttet på var sikkert ikke engang bildeler!
Når jeg tenker tilbake hadde de både rutete flanellskjorte og tobakk i lomma – og dette var FØR hipsterne begynte å gå kledd sånn, dette var ekte slubberter, garantert. Jeg må ha vært helt blind. Og de typene som var her på besøk dukket opp i nygamle biler stadig vekk, amerikanere med høy nok motordur til å kreve nabovarsel før oppstart. Fryktelig opptatt av bilene til politisambo var de også.

Jeg burde ha reagert på det de holdt på med. Hvem er det egentlig som står og henger rundt en bil? Biler skal jo være transport fra A til B! Og hvorfor trenger man vel å prøvesitte en bil som ikke engang starter? Hvem sitter inne i en bil, med manifoilen mellom hendene og snakker om den? I timer? Nå skjønner jeg at det var kriminell konspiratorisk konversasjon som er årsaken til at de ikke engang tok seg tid til å komme inn på en kaffe. Jeg trodde jo lenge det var min manglende entusiasme for osen av rulletobakk og smøreolje.

Dere har sett det før, ikke sant? En litt uflidd innkjøring, med vekslende antall biler i ulik stand. (Hvor stor del av en bils deler må være på plass for at det skal telle som en hel bil?) Klassisk mekkehage, som front for alskens ulovlige transaksjoner mest sannsynlig.

Jeg bet meg merke i det der at Jensen har solgt motorsykkel gjennom FINN!!!
Det er skammelig å innrømme det, men samboeren min har også solgt via Finn. Penger inn på kontoen sin har han fått også, etter at salgskontrakten ble skrevet. Hmmmm.
Herregud, snart er jeg vel «hun der lettlurte som trodde han var en real politimann». Jeg hører dem allerede…»HAHAHAHA …og så mekket han på BIL han da, og så innså hun ikke at han var involvert i tung kriminalitet.»

Det er betryggende å vite at Spesialenheten er på Jensen-saken. Slike slemminger må bures inne! Det er ikke like hyggelig å tenke på at de nok dukker opp her en dag også, når de sjekker motorvognregisteret til gubben.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Bekymringsmelding: Er min samboer kriminell?

  1. Steinar Bråthen

    Det jegsynes er merkelig i denne saken er å sette Jensen i varetekt uten noe formelt bevis. Ransaking uten hans viten går det an i en rettsstat? Hvor lenge skal han sitte i varetekt? Synes Jensen bør komme til en rettssak og dømmes hvis det er noe bevis. Hvis ikke må han få en erstatning for tort og svie. Synes hele saken virker merklelig. Han har nok fiender både her og der( narkofolk og politiet.)

    Steinar Bråthen

Legg igjen en kommentar

