Skandaløst skittent på Scandic

Den søtkvalme eimen av mugg kom straks kranen ble åpnet. Badet på rom 613 på Scandic Kolding er det hittil ekleste jeg har opplevd som hotellgjest.

Før jeg gir dere de usensurerte bildene må jeg bare fortelle at familien har bodd på en rekke Scandichotell og at vi alltid har møtt veldig hyggelige ansatte der, i resepsjon, restaurant og blant renholderne. Dette er absolutt ikke en kritikk av disse menneskene.  Men,  et eller annet sted har noe sviktet. (Jeg vil samtidig utnevne Scandic KNA og Scandic Kungsbacka til henholdsvis nr 2 og 3 på lista over mest skitne Scandichotell.) Men først, et knippe bilder fra Kolding.   Jeg innser at verken jeg eller min iPhone klarte å få full fokus her, men jeg tror det skal være mulig å formidle den visuelle biten nokså klart.

 

Samtidig må det nevnes at det som ble kalt ekstrasenger på dette hotellet lignet mer på en del av den bærende konstruksjonen til berg- og dalbanene i Legoland (som jo var grunnen til at vi var i Kolding… som er like ved Billund). Hadde det vært plass på rommet ville «madrassen» fra «sovesofaen» blitt lagt på gulvet, for det var ihvertfall flatt.

Buffeten (Jamie Oliver skal visstnok gå god for den?!?) trenger desperat et besøk av Hellstrøm, og lekerommet ser ut som … om omreisende har forlatt det brått, eller noe slikt.

Fra Scandic KNA i Parkveien i Oslo vil jeg  nevne badekaret. Det er ikke mulig å formidle visuelt hvordan hånden blir klebet fast mot underlaget nedi karet, men limet på post-it-lapper er vel ikke den dårligste beste beskrivelsen jeg finner. Og litt slendrian forekommer vel mange steder, så dette ble straks påklaget med forventning om snarlig fiksing.  Etter Kolding var ønsket om et rent bad påtagelig. Resepsjonen lovet å sørge for grundig og umiddelbar vask, så vi dro på bytur. Kvelden kom, og vi returnerte. Badet var fortsatt like jævlig, så vi klaget igjen. Da kom til slutt en trivelig mann fra andreskiftet som prøvde å vaske badekaret. Han ga opp og sa han måtte hente sterkere (k)lut…og kom like etter tilbake. Badekaret ble skinnende rent etter en nokså langvarig innsats, og halv ni på kvelden kunne barna få bade. Mannen var tydelig på at det skulle bli skrevet en rapport.  Nåja, jeg nevner det her også jeg,  av frykt for Scandics rapportsystem.  Håper de bytter den defekte vannkokeren og kjøper inn kaffe og appelsinjus også. De var de nemlig gåtte tomme for på KNA.

Scandic Kungsbacka får være med på lista mest fordi det pyttelille svømmebassenget de fortsatt har der (eldgammelt) flommer over av et-eller-annet i overflaten. En herrrlig mix av hår, fluer og noe fettaktig. Men treningsrommet var bra altså (jeg prøvde det faktisk), og frokosten var fantastisk på alle tenkelige måter.

Jeg avslutter slakten med et siste bilde fra Scandic Kolding:

 

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Skandaløst skittent på Scandic

  1. Oh shit! Er det mulig?? Så utrolig ekkelt! Takk for at du deler erfaringen. Veldig greit at innlegg som dette dukker opp når man googler de ulike hotellene.

    Håper dere hadde en fin ferie ellers, til tross for ekle hotellrom! 🙂

    • Ja jøss, flott ferie. Djurs Sommerland vinner såvidt over Legoland, med Tivoli på en glitrende tredjeplass blant lekeparkene. Veldig fin familieopplevelse, med noen unntak da…som Scandic. 🙂

  2. Åh, fyyy,så ekkelt. Æsj!

  3. Tanja Wibe

    Prøv også: gammel fritert kylling på teppet, kakerlakker på badet, gammel pizza i mikrobølgeovnen. Utvalget av elendige amerikanske hotellrom er også stort 🙂 Kristoffet døpte om Best Western til Worst Western…

  4. Hva med et innlegg på TripAdvisor om dette hotellet? Veldig mange som får ta del i din erfaring da.

Legg igjen en kommentar

